مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی چیست؟

شکی نیست که تبلیغات کلیکی دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کنند و حالا دیگر کمتر کسی است که به این روش قدیمی برای بازاریابی قائل باشد. سئوکارهای حرفه‌ای تولید رپورتاژ آگهی را راه حلی جایگزین برای تبلیغات کلیکی در نظر می‌گیرند و معتقدند که رپورتاژ آگهی دائمی از هر نظر نسبت به تبلیغات کلیکی مزیت دارد. با یک محتوا همراه باشید تا ببینیم مزایای رپورتاژ آگهی ارزان نسبت به تبلیغات کلیکی چیست؟

رپورتاژ آگهی در مقابل تبلیغات کلیکی؛ برنده کیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی مقاله خبری است که اطلاعات عمیقی را در مورد خدمات یا محصولات یک شرکت و یا برند ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع که رپورتاژ آگهی بسیار طبیعی است و بر خلاف تبلیغات سنتی به ارائه اطلاعات نادرست و غلو شده نمی‌پردازد، به سادگی می‌تواند بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف خود بگذارد. مهارت نوشتاری مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند یک رپورتاژ آگهی را قدرتمند و تأثیر گذار کند. بنابراین، تولید یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای نیازمند یک متن فوق‌العاده روان، خوانا، قابل فهم و متقاعد کننده است که مشتریان را تشویق به خرید خدمات و محصولات شما می‌کند. تبلیغات کلیکی یا PPC در حقیقت به روش تبلیغات اطلاق می‌شود. در این روش پرداخت به ازای کلیک انجام می‌پذیرد. این بدان معناست که افراد بر اساس میزان کلیکی که بر روی تبلیغاتشان در سایت‌های میزبان انجام می‌گیرد برای انتشار تبلیغات خود هزینه می‌پردازند. تبلیغات موتورهای جستجو از رایج‌ترین تبلیغات PPC‌ هستند. کلمات کلیدی بکار رفته در تبلیغات کلیکی توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرند و زمانی که کاربران این موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ‌های خود کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با محتوای شما را جستجو می‌کنند، لینک شما توسط موتورهای ذکر شده به کاربران پیشنهاد داده می‌شود. در این روش مقدار کلیک‌های دریافتی توسط تبلیغ کنندگان تعیین می‌شود و به محض دستیابی به تعداد کلیک تعیین شده تبلیغ شما به صورت خودکار حذف می‌شود. در زیر، نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی کمپانی همراه اول را در سایت نمناک مشاهده می‌کنید:

نمونه ای از تبلیغات کلیکی 

به طور کلی، رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی دارای مزایای قابل قبولی هستند که تبلیغ کنندگان را تشویق به دریافت خدمات می‌کنند. با این وجود مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی موضوعی است که برای بسیاری از شرکت‌ها اهمیت دارد. به عنوان مثال جذب مخاطب، ارائه اطلاعات با سرعت مناسب و افزایش فروش مهمترین مزایای رپورتاژ آگهی هستند. تبلیغات سنتی مصرف کنندگان را غافلگیر نمی‌کند و برای جلب توجه آن‌ها از اغراق استفاده می‌کند، اما رپورتاژ آگهی با ارائه مطالب متقاعد کننده به جذب مخاطبان جدید می‌پردازد. در زیر تصویری از نمونه رپورتاژ آگهی سایت یک محتوا را می‌بینید.

مزایای رپورتاژ آگهی به تبلیغات کلیکی چیست؟

حالا دو نمونه‌ را با هم مقایسه کنید. واضح است که برنده‌ی این رقابت کیست!  

عملکرد رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی چه تفاوتی دارد؟

عملکرد رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی تفاوت‌ چشمگیری دارد. رپورتاژ آگهی در حقیقت بیانیه شرکت و برند است. این نوع تبلیغات با بررسی وضعیت کنونی شرکت در تلاش است وجه تمایز خدمات و محصولات شما با رقبایتان را به مخاطبان مورد هدفتان نشان دهد. آن چیزی که باعث رشد کسب و کار شما می‌شود نحوه معرفی محصولات و خدمات است. به عنوان مثال، تصور کنید که شما فروشنده گل مصنوعی هستید و گل‌های مصنوعی شما گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب نمی‌کنند، کدر نمی‌شوند و همیشه طبیعی به نظر می‌رسند. بی‌شک تفسیر وجه تمایز محصولات شما و مقایسه آن‌‌ها با محصولات موجود در بازار به مصرف کننده اجازه می‌دهد مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند. بر اساس مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام پذیرفته است، مصرف کنندگان از تبلیغات مستقیم دوری می‌کنند و زمانی که متوجه می‌شوند یک محتوا و یا ویدئو توسط برند خاصی مورد حمایت قرار گرفته اشتیاق خود را از دست می‌دهند. رپورتاژ آگهی اما بسیار حرفه‌ای و ظریف نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند. بیان روان، دوری از کلی گویی، مقایسه محصولات موجود در بازار و موارد دیگر، عواملی هستند که باعث افزایش محبوبیت رپورتاژ آگهی شده‌اند.

عملکرد رپورتاژ آگهی را می‌توان این‌طور توضیح داد: در حالی که افراد با راه‌‌حل‌های ارائه شده در یک رپورتاژ آگهی به پاسخ مورد نظر خود دست پیدا می‌کنند، از مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات شما نیز آگاه می‌شوند. این شیوه از تبلیغات به صورت کاملاً صحیح اطلاعات دقیق را به مصرف کنندگان انتقال می‌دهد و آن‌ها را تشویق به خرید می‌کند. تبلیغات کلیکی یا هزینه به ازای هر کلیک به مقدار پولی اشاره دارد که فرد تبلیغ کننده برای هر یک کلیک دریافتی به سایت انتشار دهنده تبلیغ می‌پردازد. با وجود اینکه شرکت‌های برای نمایش تبلیغات کلیکی خود ملزم به پرداخت هزینه نیستند، اما باید توجه داشته باشند که کلیک‌های دریافتی منجر به افزایش فروش و موفقیت کمپین بازاریابی نمی‌شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که موفقیت تبلیغات کلیکی نیازمند تخصص و مهارت در دیگر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است.

عملکرد رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی چه تفاوتی دارد؟ 

مقایسه تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی در میزان بازدهی

با توجه به اینکه تبلیغات کلیکی و سئو با یکدیگر همپوشانی دارند، این سبک از تبلیغات تأثیر قابل توجهی در ارتقا سئوی سایت دارد. کلمات و عبارت کلیدی بکار رفته در تبلیغات کلیکی و سئو پلتفرم‌ها و مخاطبان هدف یکسانی را مورد هدف قرار می‌دهد. شرکت‌هایی که به دنبال بهره‌مندی از تبلیغات کلیکی هستند محتوای سایت خود را برای دریافت امتیاز بهتر گوگل اصلاح کرده و ارتقا می‌دهند. این امر به طور ناخواسته باعث می‌شود رتبه سایت‌ آن‌ها در موتورهای جستجو بهبود پیدا کنند. به درستی می‌دانیم که هدف اصلی سئو دریافت رتبه برتر گوگل است و تبلیغات کلیکی در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند علاوه بر دستیابی به سئو ارتقا یافته نرخ فروش را نیز افزایش دهد. اما دستیابی به تبلیغات کلیکی مؤثر نیازمند به‌کارگیری نیروهای هزینه‌بری نظیر استراتژی و مهارت افراد متخصص است. بی‌شک تبلیغات کلیکی از میزان بازدهی قابل توجهی برخوردار است اما باید توجه داشته باشیم که دستیابی به چنین چیزی به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. با این وجود رپورتاژ آگهی یکی از اقتصادی‌ترین انواع تبلیغات شناخته می‌شود.

رپورتاژ آگهی با افزایش آگاهی از برند و انتشار اطلاعات موثق درباره محصولات و خدمات شما می‌تواند مخاطبان هدف را تحت تأثیر قرار دهد و آن‌ها را تشویق به خرید کند. با توجه به میزان بازده، این شیوه از تبلیغات به شدت به شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای کوچک توصیه می‌شود. رپورتاژ آگهی این امکان را برای بازاریابان فراهم می‌سازد که از طریق محتوا و متن حرفه‌ای ارزش کالاها و خدمات شرکت‌های مختلف را در معرض دید مخاطبان قرار دهند، نرخ فروش را بالا ببرند و در نهایت تعداد مشتریان وفادار را افزایش دهند. بازاریابان می‌توانند نکات جزئی محصولات را بررسی کنند و به صورت فهرست در اختیار مخاطبان قرار دهند. نقاط ضعف دیگر محصولات موجود در بازار را شناسایی کنند و در آخر بر اساس ویژگی‌های و مزایای محصولات و خدمات شما آنها را به مخاطبانتان پیشنهاد دهند.

مقایسه تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی در میزان بازدهی 

سفارش رپورتاژ چه مزایایی نسبت به تبلیغات کلیکی دارد؟

مهم‌ترین مزیت سفارش رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی هزینه آن است. همانطور که پیش از این اشاره شد، رپورتاژ آگهی محتوایی دست اول است که بسیار ظریف به تبلیغ کالاهای شما می‌پردازد. شما می‌توانید با انتشار این رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف اما مرتبط مخاطبان فراوانی را جذب برندتان کنید. با وجود اینکه محتوای شما باید جذاب باشد، لازم است جزئیات بیشتری را در خصوص خدمات و محصولات شما ارائه دهند. محتوای متنی یا تصویری آموزنده و سرگرم کننده نقش مهمی در جذب مخاطبان هدف ایفا می‌کنند و جالب است بدانید که سفارش چنین محتوایی نیازمند صرف هزینه گزاف نیست.

به عنوان مثال، اگر قرار است برای جکوزی که به تازگی به محصولات شما افزوده شده است سفارش رپورتاژ آگهی ثبت کنید، باید مواردی نظیر مزایای جکوزی، تأثیر جکوزی در سلامت انسان، نحوه حفظ پاکیزگی و بهداشت جکوزی و دیگر موارد کاربردی مورد بررسی قرار بگیرند. هر یک از موارد ذکر شده می‌تواند پرسش یکی از مخاطبان هدف شما باشد که پس از دریافت پاسخ منطقی جذب محصولات و خدمات شما خواهد شد. با توجه به اینکه سفارش رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی مستلزم صرف هزینه بسیار کمتر است، کسب و کارهای کوچک یا نوپا که از بودجه محدودی برخوردارند می‌توانند از مزایای این روش از تبلیغات بهره‌مند شوند. محتوای آموزنده و جذاب دقیقاً آن چیزی است که یک رپوتاژ آگهی قدرتمند را ایجاد می‌کند و مهم اینکه دسترسی به چنین محتوایی می‌تواند با هزینه و زمان بسیار پایینی برای شما امکان پذیر شود.

سفارش رپورتاژ چه مزایایی نسبت به تبلیغات کلیکی دارد؟ 

برخلاف رپورتاژ آگهی، سفارش تبلیغات کلیکی نیازمند صرف زمان و هزینه قابل توجه است. تبلیغات کلیکی نسبت به رپورتاژ آگهی تخصصی‌تر عمل می‌کند. به عنوان نمونه، تبلیغات کلیکی قابل اندازه‌ گیری است به طوری که کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ به طور خاص به بررسی میزان اثر بخشی تبلیغات کلیکی می‌پردازند و بازگشت سرمایه را مشخص می‌کنند. علاوه بر این تبلیغات کلیکی قابل تنظیم هستند. متخصصان دیجیتال مارکتینگ برای بهبود کمپین‌های بازاریابی در حال اجرا به تنظیم و بهبود تبلیغات کلیکی می‌پردازند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تمامی موارد ذکر شده در خصوص تبلیغات کلیکی نیازمند تخصص و در نتیجه استخدام کارشناس است. علاوه بر این، شما نمی‌توانید پس از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی آن‌ها را رها کنید، بلکه باید برای دریافت نتیجه رضایت بخش و بهبود و ارتقای این کمپین‌ها زمان بگذارید و هزینه کنید. بررسی اثربخشی تبلیغات کلیکی بسیار هزینه بر است به طوری که احتمال افزایش هزینه‌های شما در طی یک کمپین به شدت بالا خواهد بود.

در تبلیغات کلیکی با وجود اینکه شما به عنوان یک شرکت معتبر برای درج تبلیغ خود سرمایه گذاری می‌کنید، بازگشت سرمایه تضمین نمی‌شود و احتمال شکست این شیوه از تبلیغ همیشه برای شما وجود دارد. مهم‌ترین و آخرین موضوعی که لازم است در مورد تبلیغات کلیکی بدانید این است که احتمال ورود افراد از طریق تبلیغات کلیکی به وب‌سایت شما بسیار بالا است، اما تبدیل یک کاربر معمولی اینترنت به یک مصرف کننده وفادار نیازمند استخدام افراد متخصص و صرف زمان و هزینه بسیار است.

همان طور که دیدیم، تولید محتوای رپورتاژ آگهی از هر نظر نسبت به تبلیغات کلیکی مزیت دارد. حالا دیگر برترین شرکت های دنیا ه به این موضوع پی برده اند و به جای استفاده از روشی که دیگر کمتر کاربری به آن علاقه نشان می‌دهد، محتواهایی آموزنده، جذاب و خواندنی را برای مخاطبان‌شان تولید می‌کنند که در عین کمک به آن‌ها برای یافتن پاسخ سوالات‌شان، برای برند خود نیز تبلیغ کنند. این یعنی هوش، ذکاوت و احترام به شأن مخاطب و البته نام تجاری!

نوشتن دیدگاه