اشتباهات رایج در تولید محتوای رپورتاژ آگهی؛ قاتلان بی رحم رپرتاژتان را بشناسید

رپورتاژ آگهی به سبکی از تبلیغات گفته می‌شود که برای انتقال پیام تجاری خود از قالب‌های خبری و گزارشی استفاده می‌کند. شیوه ای از تبلیغات که با لحنی بی‌طرفانه به معرفی و بررسی محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف می‌پردازد. با توجه به این که در رپورتاژ آگهی از اغراق و بزرگ‌نمایی خبری نیست، مخاطبان تأثیر بیشتری از تبلیغ می‌گیرند و در پی آن احتمال اقدام برای عمل افزایش پیدا می‌کند. با وجود این که دستورالعمل‌های دستیابی به رپورتاژ آگهی موفق و حرفه‌ای به صورت رایگان در سایت‌های مختلف وجود دارد و تنها با چند کلیک ساده می‌توان به انبوهی از منابع معتبر در زمینه رپورتاژ آگهی دست پیدا کرد، ایجاد یک رپوتاژ آگهی موفق بسیار چالش بر‌انگیز است. اشتباهات رایج در تولید محتوای رپورتاژ آگهی دائمی وجود دارد که به عنوان قاتلان بی رحم رپورتاژ شناخته می‌شود. برای اجتناب از این اشتباهات با یک محتوا همراه شوید.

اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ چه هستند؟

اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ چه هستند؟

بر خلاف تبلیغات سنتی، در رپورتاژ آگهی از شعارهای جذاب و ریتمیک، اغراق و کلی‌گویی خبر نیست. در عوض آن‌ها با توضیح و بررسی بی‌طرفانه محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف قصد دارند اطلاعات بیشتری را به مخاطبان هدف انتقال دهند. با توجه به این که رپورتاژ‌های آگهی بر اساس اصول تولید محتوای خبری و گزارش نویسی ایجاد می‌شوند، خواننده اعتماد بیشتری به نویسنده می‌کند و احتمال اقدام برای دریافت محصولات افزایش می‌یابد. رپورتاژهای آگهی این فرصت را برای شرکت‌ها فراهم می‌سازند که با پاسخگویی به پرتکرارترین سؤالات مصرف کنندگان بتوانند آن‌ها را جذب کسب و کار خود کنند. با این وجود رپورتاژهای آگهی که با عنوان رپورتاژ آگهی بد شناخته می‌شوند، می‌توانند بزرگ‌ترین ضربه را به نام تجاری شرکت‌ها وارد کنند. رپورتاژهای آگهی بد به آن دسته از تبلیغاتی گفته می‌شود که تأثیر بسیار ناچیزی بر تصمیم نهایی مخاطبان هدف می‌گذارند. اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ به جای افزایش فروش محصولات، مخاطبان شما را از کسب و کارتان دور می‌‌کنند. یک تبلیغ بد می‌تواند برند شما را بدنام کرده و به اعتبار شما آسیب وارد کند. 

  • انتخاب رسانه غیرمرتبط: هدف از انتشار و سفارش رپورتاژ آگهی دستیابی به جمعیت بیشتری از مخاطبان هدف است. در صورتی که محتوای سایت میزبان با محتوای شرکت تبلیغ کننده ارتباط معنادار نداشته باشد امکان دیده شدن توسط مصرف کنندگان صنعت شما را از دست می‌دهد. در نتیجه هزینه‌ای که برای ایجاد و انتشار رپورتاژ آگهی در یک سایت غیرمرتبط کرده‌اید به هیچ عنوان منتهی به سود نمی‌شود. اولین قدم در ایجاد رپورتاژ آگهی یافتن رسانه مرتبط است. برای این کار لازم است سایت‌های پربازدید که با اهداف مشترک با شما فعالیت می‌کنند را پیدا کنید. 
  • استفاده از محتوای دیگران: یکی از اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ کپی کردن محتوای سایت‌های دیگر است. از مهم‌ترین معایب استفاده از محتوای کپی شده می‌توان به عدم انتقال پیام اختصاصی کسب و کار، عقب ماندن از رقبای قدرتمند در بازار رقابتی کنونی، قرارگیری در صفحات پایین نتایج گوگل و موارد دیگر اشاره کرد. لازم به ذکر است که اصطلاح «محتوای کپی شده» با «محتوای تکراری» تفاوت دارد. اصطلاح محتوای کپی شده به محتوایی اشاره دارد که مو به مو و بدون اشاره به سایت اصلی در یک سایت منتشر شود. اما اصطلاح محتوای تکراری به محتوای اشاره دارد که در یک سایت به دلایل مختلف تکرار شده باشد. فراموش نکنید که گوگل محتوای صفحات مختلف سایت‌ها را بررسی می‌کند، در نتیجه استفاده از محتوای کپی تأثیر مخربی بر سئو سایت میزبان می‌گذارد. توجه داشته باشید که بی‌نهایت سایت‌های انگلیسی معتبری وجود دارند که تا به حال مورد توجه تولید کنندگان رپورتاژهای آگهی قرار نگرفتند. برای دستیابی به سایت‌های ذکر شده از گوگل استفاده کنید.
  • جمله‌بندی نادرست: رپورتاژ آگهی می‌تواند با جمله‌بندی نادرست تبدیل به یک تبلیغ بد شود. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، هدف از ایجاد رپورتاژ آگهی تأثیر غیرمستقیم بر ذهن و در نهایت تصمیم مخاطبان هدف است. در صورتی که جملات بکار رفته در یک رپورتاژ آگهی مستقیماً خواننده را تشویق به تهیه محصولات و خدمات مورد نظر کند، رپورتاژ آگهی از فرمت خود خارج شده و تبدیل به یک تبلیغ مستقیم می‌شود. فراموش نکنید که یک رپورتاژ آگهی در درجه اول به سؤالات مخاطبان هدف خود پاسخ می‌دهد. برای جلوگیری از این اشتباه لازم است متن چندین بار بازخوانی شود و جملات برجسته حذف و یا اصلاح شوند. 

  • استفاده از لحن نامناسب: از اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ می‌توان به عدم توجه به لحن مطالب منتشر شده در سایت میزبان اشاره کرد. به طور کلی، نقطه قوت رپورتاژ آگهی بهره‌مندی از ساختار و لحن یکسان با دیگر مطالب منتشر شده در سایت میزبان است. این ویژگی باعث می‌شود مخاطبان هدف شما به هیچ عنوان متوجه نشوند که متن مورد نظر یک آگهی تبلیغاتی است و دقیقاً همین موضوع تأثیر حداکثری را بر تصمیم مخاطب می‌گذارد. برای جلوگیری از این کار دو پیشنهاد وجود دارد: اول اینکه رپوتاژ آگهی توسط نویسندگان سایت میزان نوشته شود، زیرا این کار باعث می‌شود لحن رپورتاژ آگهی با مطالب دیگر سایت همخوانی داشته باشد. پیشنهاد دوم این است که نویسنده رپورتاژ آگهی پیش از نوشتن متن سایت میزبان را بررسی کند و چندین مطلب را به صورت تصادفی مطالعه کند. 
  • عناوین اشتباه: بی‌شک یکی دیگر از مهم‌ترین اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ تعریف عناوین اشتباه است. عناوین اشتباه شامل عناوین غیر مرتبط، عناوین دارای غلط‌های نگارشی، عناوینی مملو از جزئیات، عناوین طولانی، عناوین نامشخص و موارد دیگر می‌شوند. یادتان باشد که خواننده پس از خواندن تیتر رپورتاژ آگهی تصمیم به مطالعه محتوای شما می‌گیرد و در صورتی که به پاسخ مرتبط با سؤال خود دست پیدا نکند به سرعت سایت میزبان را ترک می‌کند. 

اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ چه هستند؟

اشتباه در تولید و انتشار محتوای رپرتاژ چگونه به پیشرفت شما آسیب می زند؟ 

رپورتاژهای آگهی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین روش‌های بازاریابی توانسته است در سال‌های اخیر کسب و کارهای فراوانی را در دستیابی به اهداف تجاری‌شان یاری رساند. این شیوه از بازاریابی یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب است که به سادگی می‌تواند نرخ تولید را افزایش دهد. با این وجود، تلاش برای ایجاد یک رپورتاژ آگهی موفق می‌تواند از طریق اشتباهات نه چندان بزرگ با شکست مواجه شود و در نهایت به پیشرفت شما‌ آسیب بزند. از این اشتباهات می‌توان به تمرکز بیش از حد بر تبلیغ برند و معرفی محصولات اشاره کرد. فراموش نکنید که مخاطبان شما برای حل مشکلات خود محتوای شما را مطالعه می‌کنند و در صورتی که احساس کنند محتوای مورد نظر به سؤالات آن‌ها پاسخ نمی‌دهد بی‌ درنگ سایت میزبان را ترک می‌کنند و اعتماد خود را نسبت به آن از دست می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای تمرکز بر شرح و بررسی مزایای محصولات خود به این سوال پاسخ دهید که استفاده از محصولات شما چه مشکلی از مخاطبان هدف را برطرف کرده و چگونه آسایش بیشتری را در زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند. علاوه بر این، شما نسبت به سایت میزبان نیز مسئولیت‌هایی را بر عهده دارید، زیرا در صورتی که محتوای رپورتاژ آگهی شما با محتوای اصلی سایت میزبان همخوانی نداشته باشد ترافیک سایت میزبان کاهش پیدا می‌کند. پس از آن سئوی سایت میزبان، دستخوش آسیب‌هایی می‌شود که بازگرداندن آن به حالت قبلی نیازمند صرف هزینه و زمان گزاف است. به یاد داشته باشید که ایجاد رپورتاژ آگهی حرفه‌ای و تأثیرگذار، نیازمند مهارت و تخصصی است که در طی سال‌ها فعالیت حاصل شده است. اگر قصد دارید با انتشار رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی در پربازدیدترین سایت‌های ایرانی و فارسی زبان کسب و کار خود را به مخاطبان هدفتان معرفی کنید، با کارشناسان یک محتوا تماس حاصل فرمایید. 

 

نوشتن دیدگاه